Nasca

Nasca Lines, Peru
 

http://photography.nationalgeographic.com/photography/photo-of-the-day/desert-designs-peru/ 



In the coastal desert of southern Peru,
sprawling figures etched on the land—a spider, a monkey,
a strange flying animal, and more—have inspired wonder
in air travelers since first spotted in the 1920s.
Now scientists believe they know why ancient people created the designs,
beginning more than 2,000 years ago.


2005年に俺は
ペルーの首都リマから、バスで7時間かけてナスカに行きました。
ナスカでは4人乗りのプロペラ機に乗って地上絵を見ました。
1つの絵ごとに飛行機を傾けて両サイドの人に見えるように
8の字飛行をしてくれるんですが、これが気持ち悪くて吐きそうでした。
ナスカで一泊して、また7時間バスに乗ってリマに戻りました。(往復880km)